Starzone Sports AB

Pressrelease – lansering av Girl StarZ

Starzone och Sofia Reideborn lanserar Girl StarZ

Starzone Sports I samarbete med Sofia Reideborn lanserar ett helt nytt Camp koncept för tjejer som älskar ishockey.

Vi vill med Girl StarZ erbjuda professionell och ambitiös träning för tjejer på exakt samma villkor som vi sedan länge gjort för killarna. Målgruppen är unga hockeyspelande tjejer som älskar att träna, gillar utmaningar och vill vara del av en träningsmiljö som är ambitiös.

Vi vill med konceptet StarZ Girls ge tjejerna en arena där vi ger tjejerna samma förutsättningar att komplettera sin lagträning med detaljerad teknikträning från professionella instruktörer som brinner för att utveckla unga ishockeyspelare. Första Campen kommer hållas i Märsta på höstlovet och alla detaljer finns på StarZones hemsida.

Kommentar från Sofia Reideborn (ansvarig för Girl StarZ):

Jag brinner för att utveckla tjejhockeyn i Sverige och att ge unga tjejer möjligheten att träna och tävla med samma förutsättningar som killarna har.

Att få chansen att bygga upp detta tillsammans med Starzone inspirerar mig, och jag längtar efter att få dela med mig av min kunskap till alla tjejer som vill utvecklas som hockeyspelare.

Kommentar från Thomas Eriksson (VD Starzone Sports):

Jag kontaktade Sofia samma kväll som hon annonserade att hon skulle sluta spela i SDHL. Jag ville fråga henne om hon var intresserad att använda all hennes drivkraft och passion att bygga upp en ny typ av träningsmiljö för tjejer som älskar hockey.

Vi är glada att ha Sofia med i vårt team och ser fram emot att få utveckla vårt erbjudande med tjejerna i fokus. För mer information kontakta Thomas på thomas@starzonesports.com eller +46 701 47 83 84

Ladda ner pressrelease: Pressrelease Starzone Sports 2020-09-03